اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله اطلاعات/  تشدید عملیات در جبهه های مقاومت و طرح جدید آمریکا تحلیل ویژه

سرمقاله اطلاعات/  تشدید عملیات در جبهه های مقاومت و طرح جدید آمریکا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اطلاعات / « تشدید عملیات در جبهه های مقاومت و طرح جدید آمریکا » عنوان یادداشت روزنامه اطلاعات به قلم محمدعلی مهتدی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
با ادامه عملیات وحشیانه ارتش صهیونیستی در نوار غزه، جبهه های پشتیبان عملیات خود را تشدید کرده اند . 
در منطقه خان یونس در جنوب غزه، به اعتراف ژنرال های اسرائیلی، عملیات مقاومت بسیار شدید و سرسختانه است وتلفات سنگینی به ارتش متجاوز وارد می آید. مقاومت اسلامی در عراق حملات سهمگین خود را متوجه بندر حیفا در داخل فلسطین اشغال شده و مراکز ارتش اشغالگر در بلندی های منطقه اشغالی جولان کرده است.
 در جنوب، ارتش و انصارالله یمن دامنه عملیات خود را گسترش داده و با استفاده از موشک ها و پهباد های جدید ، کشتی های آمریکائی و انگلیسی و هر کشتی به مقصد رژیم صهیونیستی را به آتش می کشند.در این حال، سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که عملیات دریائی یمن در حمایت از غزه با شدت ادامه خواهد یافت و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که ارتش صهیونیستی به تجاوز م محاصره نوار غزه پایان دهد.
و اما در جبهه شمال که بسیار برای آمریکا نگران کننده است ، درگیریها بین مقاومت حزب الله لبنان و ارتش صهیونیستی به شدت ادامه دارد. تحول مهم در این جبهه در هفته گذشته این بود که ارتش صهیونیستی برای اولین بار دامنه عملیات خود را گسترش داد و به اماکنی دوردست در منطقه بقاع در شمال شرق لبنان و شهرهای بعلبک و نبی شیت حمله کرد. انتظار می رفت که حزب الله نیز در پاسخ، به حملات خود در منطقه جلیل بسنده نکند و به عمق اسرائیل حمله کند. اما حزب الله تاکتیک جدیدی را انتخاب کرد و این بار با ارسال بارانی از موشک ها به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست تلفات سنگینی را بر آنها وارد آورد به طوری که گنبد آهنین اسرائیل نیز قادر به ردگیری و خنثی کردن آنها نبود. 

با توجه به این تحولات، می توان گفت که عملیات نظامی در منطقه وارد فاز جدیدی شده که اندکی با یک جنگ گسترده منطقه ای فاصله دارد. حاج محمد رعد، رئیس فراکسیون نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان ، اعلام کرده که حزب الله هنوز انبار سلاح های استراتزیک خود را باز نکرده و تا این لحظه همچنان از سلاح های دم دستی استفاده می کند. نشانه ها حاکی از آن است که آمریکا و اسرائیل همچنان نسبت به حمله به منطقه رفح و کوچ دادن ساکنان غزه به صحرای سینا مردد هستند ، هرچند سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرده که اسرائیل حتی اگر به رفح حمله کند، جنگ را باخته است زیرا ارتش اسرائیل که تاکنون به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته، تلفات بسیار سنگینی را متحمل می شود و از هر نظر فرسوده شده وعملا بیش از این کارائی ندارد.
در این حال، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که قصد دارد به ارتش آمریکا ماموریت دهد تا با ایجاد یک اسکله مناسب در ساحل نوار غزه در دریای مدیترانه، شرایط را برای پهلو گرفتن کشتی های بزرگ به منظور رساندن کمک های انسانی به ساکنان غزه را فراهم آورد. این تصمیم جدید آمریکا از زوایای مختلف مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. تردیدی نیست که ادعای کمک رسانی به ساکنان غزه بهانه ای بیش نیست و آمریکا اهداف دیگری را دنبال می کند که مهمترین آن ها خنثی کردن دستاورهای مقاومت در نوار غزه است. 
در فرض انجام چنین کاری، ارتش آمریکا زیر پوشش اقدامات انسانی وارد نوار غزه می شود و صدها و شاید هزاران نفر از افراد عشایر فلسطینی را به بهانه توزیع کمک های انسانی به کار می گیرد و به تدریج در بافت اجتماعی و مدیریت نوار غزه دخالت و مقاومت را منزوی می کند. این طرح به نوعی می تواند جایگزین کوچ دادن سکنه غزه به صحرای سینا باشد. کشتی هائی که بدین ترتیب در ساحل غزه پهلو می گیرند می توانند می توانند هزاران نفر از ساکنان را که تصور می شود پس از شش ماه کشتار و تحمل سرما و بی پناهی و گرسنگی خسته شده اند، به قبرس و از آنجا به اماکن دلخواه منتقل نمایند.
 و اما مهمتر از همه این ها، تلاش دولت بایدن برای بهبود چهره آمریکا و اسرائیل در افکار عمومی جهانیان است. در حال حاضر، تنفر از آمریکا و اسرائیل در سراسر غرب به دلیل کشتار ها از زنان و کودکان بسیار بالاست. اما در صورت اجرای این طرح، آمریکا می تواند این بار با چهره ای انساندوست وارد تبلیغات جهانی شود و دولت بایدن نیز فرصت خواهد داشت که این برگه را در کارزار انتخاباتی که هم اکنون در جریان است، به سود خود مورد استفاده قرار دهد.
بحث در باره زوایا و اهداف و نتایج چنین طرحی بسیار گسترده است اما در یک کلام می توان گفت که این یک طرح نظامی، امنیتی و تبلیغاتی است با جزئیات بسیار زیاد که در مراکز مطالعاتی آمریکا و اسرائیل بررسی شده است. اما ایا این طرح امکان اجرا دارد؟ سران عشایر و معتمدان محلی در غزه از هم اکنون مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند و محور مقاومت نیز برنامه های خود برای مقابله با این توطئه را در اختیار دارد که به موقع خود عملی خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1212111/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسابقه شترسواری زنان در عربستان!

روحانی مخالف کاندیداتوری خاتمی بود

این بازیگران ایرانی در کودکی مشهور شدند!

پزشکیان لیدر می‌شود؟

دفاع «جوان» از تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه

ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین

سوئدی‌ها هم پای کار فلسطین آمدند

ژست‌های جدید کیت وینسلت

تروماهای کودکی آرمان بیانی در سریال افعی تهران

ارمنستان: اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است

اولتیماتوم به بانک مرکزی

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان با یک ثبت‌نام ساده

وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است

پرچم «یا حسین» در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن

ویژه ترین کاراگاه قتل مهمان برنامه امشب برمودا

زمان‌بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

جبهه پایداری به دنبال تصاحب کامل هیات رئیسه مجلس است

گوشت دوباره گران می‌‌شود؟

«پروانه» به دنبال قصاص «سوگند»

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام(ره)

ساترا، سریال «حشاشین» را غیرمجاز اعلام کرد

شمایل دکترین هسته‌ای اصولگرایان

جهت توسعه مناسبات پولی و بانکی رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: سرکار گذاشتن مردم با خودروهای برقی کار درستی نیست

موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

«اردلان» در چنگال قانون

«پژمان» بار دیگر به تلویزیون بازگشت

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس؛ صندوق الکترونیکی در کدام شعب مستقر می‌شود؟

پیامک عجیب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن؛ هر 2 ماه 40 میلیون واریز کنید

بازداشت 20 فلسطینی در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی

«بانو سوسانو» در سریال جدیدش هنوز هم جذابیتش را دارد

فارس نوشت: ابراز پشیمانی برخی فعالان فراری فتنه «زن، زندگی، آزادی» برای بازگشت به ایران

ندای آزادی

حزب‌الله: تداوم جنگ پس از 200 روز نشان دهنده توان مقاومت است

سکانسی از فیلم نفس با بازی تحسین برانگیز شبنم مقدمی

سفر پر ماجرای گروسی به ایران

نگرانی افراطی‌ها از احتمال مذاکره

تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت

بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید

دومین نشست کمیسیون تخصصی طرح و برنامه شاهد برگزار شد

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم

فلاحت‌پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

قیمت برنج هندی کاهش یافت

کمبود شدید سرباز در اوکراین

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق

علیرضابیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

درآمدهای نفت و گاز روسیه 2 برابر شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی